Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Alma - 12 februari 2008 13:58

Jag tog en tur förbi Kupan (Röda Korsets second hand) då jag äntligen fått ändan ur att ta reda på adressen och ta mig dit! Om man letar textilier i form av dukar, spetsar och kökshanddukar är sådana secondhand oslagbara och jag fann mycket riktigt ett par trevliga saker idag. Man kan också göra ett och annat klänningsfynd :)

En sömmerskesydd knälång klänning med "bubbelmönster" från 50-talet (härliga mjuka axlar och V-skärning i ryggen) i mycket gott skick, ska fixa ett par sömmar vid fodret dock. Blev så glad att jag lägger upp en dålig bild och trots att jag normalt inte gör såkallade "outfit-bilder". Man ska aldrig säga aldrig!

Dålig hårdag idag därav sjalen men jag bär mina egna örhängen för att visa upp dem lite på stan ;)

 Nu blir det en sen lunch!! Ciao!

Av Alma - 12 februari 2008 11:16

Idag blir en massa trista uppdrag som att uppdatera mitt CV på alla olika jobbdatabaser som finns. Skulle gissa att mina konton har "gått ut"  så jag får väl börja om, det är himla tidskrävande liksom de jobb på de stora kedjorna som man bara kan söka via hemsidorna och måste manuellet lägga in alla uppgifter på varje sida. Jag har inte mycket val om jag vill bo kvar i stan är det nog handelssektorn som gäller! Snart ser det ut som "Kungens Kurva" här utanför Kalmar med galet mycket nyetableringar...


Egentligen vill jag bara fila på webshopen och hinna fotografera fler produkter och posta upp dem! Det tar också tid såklart, det finns massor att lära inom bildredigering för min del. Kommer få knasiga ögon av all datortid men det är så värt det för jag har inte varit så engagerad i en sak på jättelänge! Jag tänker på det hela tiden :)

Snart blir det premiär!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards