Direktlänk till inlägg 5 april 2007

Mucha

Av Alma - 5 april 2007 23:06

Idag var vi på Dansmuseum och såg utställningen om Alfonse Mucha, den tjeckiske Art Nouveau konstnären som skapade den speciella stilen från förra sekelskiftet. Fina detaljer, fina färger och helt enkelt inspirerande! Han var grymt skicklig på att teckna! Jag önskar ofta jag hade tålamodet att lära mig att teckna bättre (gick en kurs i höstas) och sanningen är enkel, det är främst att öva om man vill bli bra. Gå och se den om ni kan och tycker om Art Nouveau/Jugend stilen. Disa och jag blev också sugna på att åka till Prag där ett helt museum är tillägnat hans arbete. Jag köpte några fina vykort jag kanske kan göra en inramning med och sätta upp hemma. Resultat kan jag visa så småningom! Ha en god fortsättning på påsken!

 
 
Ingen bild

Sofia

6 april 2007 19:33

Låter som du har trevligt! Jag och min syster är också lite sugna på Prag - blev ju inte så mycket kultur när vi var där på våra resp klassresor. Men just nu ligger jag hemma med hosta och feberfrossa och tycker lite synd om mig själv. Exjobbet vägrar liksom att skriva sig självt... fattar inte varför. Kram!

 
Ingen bild

mic

8 april 2007 21:16

Hej Tusen och en idé! Persikopajen blev mycket lyckad, bäst ny och färsk, då botten var hård dagen efter, eller så åt vi den för kylskåpskall. Jag tyckte också om utställningen om Alphopnse Mucha,och tänk att jag ( och alla andra, eftersom ingen rättat mig) uttalat det fel i hela mitt liv. Mitt motto är ROLIGT VARJE DAG;och Mucha var det.Hälsningar mic

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards