Alla inlägg den 1 april 2007

Av Alma - 1 april 2007 15:44

Nu har jag äntligen lyckats se Babel. Eftersom jag älskade Amores Perros och även tyckte om 21 grams så var förväntningarna rätt så höga. Jag tycker verkligen om Inarritus bildspråk men ibland vill han säga så mycket på en gång. Det blir bitvis lite rörigt i Babel men den är så otroligt välspelad, både av stjärnorna och av nykomlingarna, att man blir engagerad iallafall. Ämnena är högst aktuella med terrorism, medmänsklighet och unga människor vilse i sexualitet och kärlek. Filmen är definitivt sevärd så den är mitt tips för din nästa filmkväll!!

Idag försöker jag mota bort en förkylning som vill smyga sig på... samtidigt som jag packar för Stockholm och ska försöka få till en nästan "slutversion" av examensarbetet värt att skicka in till handledaren ikväll. Då har han gott om tid att läsa det innan jag åter har tid att fortsätt med det veckan efter påsk. Just nu jobbar jag inte så effektivt måste jag erkänna men dagen är inte över, fram med lite godis, kaffe och så kanske det blir bra!
Jag har faktiskt dekorerat ett påskris idag. Gult och lila med små kycklingar och små ägg. Det verkar kanske konstigt att göra det när jag åker bort imorgon bitti men det var kul. Det har jag inte gjort på ett par år och Olof får ju njuta av det under veckan som kommer! Förhoppningsvis hinner vi ses lite ikväll! Risken finns att han kommer jättesent men jag kommer ändå kunna sova på bussen så det gör ingenting.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards