Alla inlägg den 13 april 2007

Av Alma - 13 april 2007 18:53

Jag har landat ett jobb!!!! Idag fick jag en säsongsanställning (28 maj till 31 aug) på ett laboratorium här i Kalmar som heter Eurofins. Bättre för CV:t att vara laboratorieassistent än att sitta på ett call-center eller sälja glass nånstans. Det blir säkert bra! Där jobbar också en tjej jag träffat tidigare, Olof lärde känna henne under sitt examensarbete på HIK. Världen är liten ibland! Igår åt vi färsk ananas (åh så gott!) och såg på Planet Earth på TV. Jag är lite besviken på serien. Den svenska rösten är inte rolig... men bilderna är ju underbara så det är trevligt ändå! Roligast var klippen från Malawi-sjön och cikliderna. Vi hann se flera arter som vi känner igen. Olof har kameran på jobbet så det blir ingen bild på nya klänningen idag som jag hade tänkt! Det får bli bilder på våra akvarier istället.Vårt nya stora akvarie (400 liter) är fint och fungerar bra, hittills inte alls mycket algpåväxt. Det är fint utan växter på ett nytt sätt. Jag har vant mig men måste erkänna att jag var lite skeptisk i början. Jag har också inrett ett litet kar (40 liter, som tidigare var Annikas) med lite mer kitchigt och nästan sydamerikanskt tema. Jag har kardinal-tetror, pansarmalar, ancistrus-malar och dvärg-gurami som är från Indien, därav nästan. Det är roligt med omväxling till cikliderna vi haft så länge. Nej nu blir det laga middag!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards