Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Alma - 31 augusti 2008 18:47

Jag har lite bilder på pyssel att visa upp! Glömde av att ta "förebilder" så nu får ni nöja er med efterbilderna på det färdiga resultatet.

Först min stickade väst som jag färgade för ett tag sen:

 

På nystanet kan ni se färgen som var - inte så tokig helt och hållet men lite väl lik babybajs kanske och inte så fin på ett helt plagg - dessutom svårmatchad. Resultatet skulle bli svart!! Det blev det inte utan västen blev mörkgrön - inte bara jättesnyggt utan också mycket mycket bättre :) Ibland ska man ha lite grann tur också!


Sen kommer veckans projekt som är en filtad väska:

 

Jag är lite inne på jordiga höstfärger just nu! Den blev bra storlek och fint tovad i maskinen (som annars kan vara lite av ett äventyr med hänvisning till vissa misslyckade tidigare tovningar). Skönt med lång rem på tvärs när man cyklar. Skulle montera ett blixtlås men det blev inte fint så istället blev det 3 knappar och lite roliga knäpphällor, samt en tofs och såklart en made by alma etikett! Jag behöver inte en ny väska och även om den är jättefin och jag vill behålla den så ska jag ändå överväga att lägga upp den på Lasting Crafts. Hmm, vi får se, måste nog fodra den isåfall... Nu ska jag fortsätta med kollaget jag håller på med. Blir ofta det när Olof är borta och jag kan sprida ut mig och samla urklipp runt hela soffan.


Av Alma - 31 augusti 2008 18:39

Nej, jag har inte varit i staden utan inne i skeppet - alltså ostindiefararen!

Hon besökte Kalmar en helg för några veckor sedan och det var ett stort pådrag. Det var så mycket folk som ville ombord att de fick köa upp till en timme. Jag arbetade den lördagen och hade inte många kunder för de stod i kön till Götheborg...

Olof ville gärna se henne men vi var lite smartare och var där på söndageftermiddagen istället! Bara att promenera ombord! Inte för att vi var ensamma då heller:

 

Visst var det roligt vara ombord ett så stort skepp, jag har ju sett Wasa ett flertal gånger men henne får man inte direkt klättra runt inuti! Det är lite mäktigt att de brukade resa runt med dessa för inte så himla länge sedan.

Högt över havet står man iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards