Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Alma - 6 augusti 2008 19:59

Jag blev så fantastiskt glad idag när jag kom hem med mina sedvanligt värkande fötter (har jag sagt att butiken i Borgholm är i 2 plan? Det blir en del springande upp och ned i trappan!). I hallen låg ett paket - till mig!! Först tänkte jag att det var en till bok ur pocketutbytet jag är med i, eftersom jag inte har namnsdag eller fyller nånting på ett tag. Det var en helt spontan och underbar present från min syster i form av en t-shirt som har Darwin som håller världen som ett paraply och så står det "Think globally- act locally". Jag svidade om direkt och är så fin så fin! Tusen tack syrran :)

Dagen i övrigt har varit fylld av honungsmelon, skratt och funderingar kring om vi ska hänga om kläder eller inte i butiken. Vi gjorde inget idag så vi får se. Måndag är min sista dag där uppe - sommaren närmar sig slutet - och sen är jag bara här i Kalmar igen. Både skönt och trist, jag kommer sakna L, men det är gott att bara ha 5 minuter till jobbet!

Nu måste jag slita Olof från TVspelet och så får vi fixa lite käk. Over and out. T-shirten svassar iväg från datorn nu... (jag har inte anammat det populära ordet tischa ännu - borde man det?)

Ovido - Quiz & Flashcards