Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Alma - 2 augusti 2008 14:33

Efter att ha missat en hel veckas härligt solsken och badtillfällen - främst då förra helgen som gick bort i förkylningsdimmorna- så hade jag hoppats på att utnyttja eftermiddagen idag på en strand nära oss. Naturligtvis regnar det! Det är inte meningen att jag ska få någon badsommar i år heller. Igår kväll grillade vi och satt ute och åt och det var en underbar kväll så det är lite plåster på såren iallafall. Får se vad jag gör av eftermiddagen nu, får hitta på något annat.

Ett litet filmtips också: Last king of Scotland om Idi Amin i Uganda på 70-talet, som jag har velat se sen den kom, fick jag tillfälle att se efter maten igår. Den var mycket bra, jag gillar Forest Whitaker jättemycket och även James McAvoy som också var med i Försoningen. Se också gärna Whitaker i Ghost Dog som en svart samuraj i ett modernt New York, den gick på TV häromkvällen - den är riktigt riktigt bra!

Ovido - Quiz & Flashcards