Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Inte före - bara efter!

Av Alma - 31 augusti 2008 18:47

Jag har lite bilder på pyssel att visa upp! Glömde av att ta "förebilder" så nu får ni nöja er med efterbilderna på det färdiga resultatet.

Först min stickade väst som jag färgade för ett tag sen:

 

På nystanet kan ni se färgen som var - inte så tokig helt och hållet men lite väl lik babybajs kanske och inte så fin på ett helt plagg - dessutom svårmatchad. Resultatet skulle bli svart!! Det blev det inte utan västen blev mörkgrön - inte bara jättesnyggt utan också mycket mycket bättre :) Ibland ska man ha lite grann tur också!


Sen kommer veckans projekt som är en filtad väska:

 

Jag är lite inne på jordiga höstfärger just nu! Den blev bra storlek och fint tovad i maskinen (som annars kan vara lite av ett äventyr med hänvisning till vissa misslyckade tidigare tovningar). Skönt med lång rem på tvärs när man cyklar. Skulle montera ett blixtlås men det blev inte fint så istället blev det 3 knappar och lite roliga knäpphällor, samt en tofs och såklart en made by alma etikett! Jag behöver inte en ny väska och även om den är jättefin och jag vill behålla den så ska jag ändå överväga att lägga upp den på Lasting Crafts. Hmm, vi får se, måste nog fodra den isåfall... Nu ska jag fortsätta med kollaget jag håller på med. Blir ofta det när Olof är borta och jag kan sprida ut mig och samla urklipp runt hela soffan.


 
 
Ingen bild

mica

3 september 2008 21:43

Wow mycket märkligt, det är färgat m. björk-löv, och skulle bli mellangrönt, men det blev fel, och nu är det rätt.R.V.D Jag älskar kemi! Jättesnyggt. Väskan underbar (foda och behåll) Jaaa åk till Skanör i sept.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards