Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Alma - 12 juli 2008 16:58

Nu har semestertiderna verkligen dragit igång. Alla vill ha ledigt samtidigt och vara på samma plats och trängas, köa och klaga lite grann. Jag har jobbat i Borgholm idag och 4 timmar var alldeles lagom. Jag kommer dock att vara där uppe mycket den närmsta månaden så jag lär vänja mig. Det är en viktigt period för alla näringsidkare här i trakten och jag ingår ju i den arbetsskaran numera. Så vi kör på för fullt och börjar gå dubbelt i butikerna nästa vecka!

Jag har hunnit hem och käkat varm smörgås med kaffelatte på balkongen och hann precis äta upp och läsa ut Barometern innan det kom en skur. Imorse gjorde jag en intressant kaffegrej... jag glömde sätta en kopp under espressomaskinen. På det viset fick bänken mitt morgonkaffe och inte jag... hmm. Klantigt! Sen hann jag inte göra nytt eftersom jag fick torka istället.

Olof vill hämta ut mig till stugan så han kommer snart. Det är slut på vår period där imorgon och den andra familjen tar över. Sen kan vi vara där först i september igen. Så det är väl rimligt att passa på att vara där. Blir eb löptur i skogsspåret, kanske ett dopp och sen sticka på min tröja framför utsikten. Sämre lördagkväll kan man faktiskt ha! Jag hoppas ni får det minst lika bra! Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards