Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Alma - 7 juli 2008 22:28

http://www.folkbladet.nu/?p=112639#comment-72272


Hon heter Clara och hon är himla vettig, läs gärna hennes inlägg "Jag tror inte på billiga kläder" och kika runt på hennes blogg lite mer om du har tid. Vad du däremot inte behöver göra är att följa länken till Cafés intervju med Sofi farnman...


Godnatt på er nu, sov sött!

Av Alma - 7 juli 2008 21:29

Just nu är jag väldigt förtjust i matt grönt, jag har en kavaj som jag använder jättemycket som jag har fått av en faster, ett par byxor som jag har kortat till shorts som jag har övertagit efter syrran, en liten väst från mammas 70-tals garderob och ett nytt råsiden linne från Ullcentrum som jag fick då jag jobbade där förra veckan. Det blir att jag kombinerar ett av de plaggen med svart lin eller jeans och något färgglatt och så är jag klädd och redo.

Extra fint är det med rött till - det blir denna veckans färger tror jag!!! Ny kofta i mjukaste rayon som jag fyndade på Calmare Outlet (ja de stavar det så) av märket Hillevi of Sweden - nytt för mig men gulligt namn och fina kläder.

Jag matchar den med fina röda tånaglar i sandalerna och den brosch av tenn i form av ett löv som jag fick för en guldpeng på en loppis häromveckan. Enligt damen som sålde den är den gjord lokalt på 60-talet av Rune Tennesmed, som fortfarande är verksam i Kalmar. Är det risk för blåst och skurar, som idag, så slänger jag väl på regnbågssjalen också :)

Nu när jag tänker efter så har jag en volangkjol i det gröna också - får leta fram den och lufta den lite... och så gjorde jag en till ullsjal i samma mönster som regnbågssjalen fast i Summer Green, samma gröna nyans med grått och vitt till - hur kunde jag glömma den? Som ni ser - klart besatt av grönt, hur ska detta gå!

Av Alma - 7 juli 2008 20:46

Jag vet inte om ni såg Wimbledon herrfinalen igår men det gjorde vi och vilken spännande match det blev. Vi tittar inte ofta på tennis för normalt visas det inte på de vanliga kanalerna. Olof är gammal tennisspelare så han uppskattar det mycket och jag gillar faktiskt välspelad tennis - jag kan överraska jag vet :)

Nu var det ett möte mellan världsettan Federer och världstvåan Nadal så det bestämde TV4 att visa på ordinarie kanalen - inte på plus-kanalen. Tyvärr så gällde detta inte hela matchen och när den drog ut på tiden (den började 15) efter ett regnavbrott så bröt de för nyheter och flyttade matchen till TV4+ kl 20. Oj vad upprörd Olof blev. Middagen var förövrigt precis klar (jättegoda färsfyllda auberginer) och varje boll var viktig och spännande.

Vi fick helt enkelt släppa allt och åka till O'Leary Sportsbar... Så söndagkvällen slutade med ett par öl och en delad nachotallrik som hungerstillare(middagen år vi kl 23) framför resten av matchen som för övrigt slutade med att Nadal vann - precis som vi ville!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards