Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Alma - 11 juli 2008 18:28

Här kommer en bild på den andra ullsjalen i grönt och gråvitt. Stickade med stickor nr 10 istället för nr 7 så den blev lite större och luftigare. Jag tänkte också på att maska av riktigt riktigt löst så att ytterkanten inte är ett dugg stum - på regnbågssjalen blev det en liten aning oelastiskt även om det går fint att använda den. Man lär sig av sina misstag.

 

Jag har haft ett gäng kaktusar som jag har försummat i flera år. De har behövt ny jord och lite mer plats för rötterna. Eftersom de inte har varit på gång att dö så har jag skjutit upp omplanteringen för länge. De har därför vuxit helt snett och lite förkrympt. Nu låg beslutet mellan att slänga ut dem eller ge dem en chans till. Jag är ett fan av andra chanser vad gäller det mesta så de små rackarna fick fin ny kaktusjord och en ny kruka att stå tillsammans i.

Till saken hör att 4 av de 5 fick jag av min mormor för snart 10 år sedan och hon hade köpt dem åt mig på Lanzarote. Då var de kaktusbebisar i pyttesmå krukor. (Jag hade en kaktusperiod som varade ett tag - jag hade massor av olika.) Den 5:e fick jag av min tidigare pojkväns mamma och den har överlevt en hel del bl a blivit helt kapad och rotad på nytt. Så de är små fighters jag har i min kruka så de förtjänade en andra chans...

Av Alma - 11 juli 2008 15:21

Min pappa, som just nu semestrar i Grekland en vecka, har nåtts av ett rykte nämligen att jag skulle vara gravid! Han kände sig tvungen att fråga mig om det var sant eftersom han kände att källan var "säker".

Naturligtvis är mina föräldrar de första som skulle få veta om jag nu hade något att berätta, jag skulle inte vilja att pappa nåddes av ett sådant besked via någon annan.


Nu är det absolut inte sant, jag har inte pratat med någon människa om ämnet barn överhuvudtaget och heller inte träffat någon (förutom mina syskon) som regelbundet pratar med min pappa på väldigt länge (och har man träffat mig ser man att jag inte är rund om magen...). Den slutsats jag drar är att detta rykte har löst baserats på den bild jag för tillfället har som presentationsbild här på bloggen, alltså den här bilden:

Kvällsljuset och koftans Empire-skärning gör att min mage ser lite rundad ut. Om man nu spekulerar - vilket känns mycket barnsligt - så borde man väl ändå fråga mig om det är sant innan man går till min pappa och hävdar att det är så fallet. Jag blir mer upprörd ju mer jag tänker på det så jag kommer att släppa det nu! Men jag betackar mig såna fasoner...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards