Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Alma - 10 maj 2008 18:33

Ska fixa lite middag nu och har lite egentid ikväll som uppskattas! Olof jobbar och blir sen men ska dessutom till sommarhuset till sin familj som anlänt idag. Jag ansluter nog till dem imorgon, förhoppningsvis blir det premiärdopp - hurra! För så varmt det var idag - är det bara nästan så varmt även imorgon så ska jag nog komma i vattnet :) Måste hinna med att göra lite halsband också men lite ikväll och lite imornkväll ska nog göra susen! Ha en fortsatt trevlig helg...

Av Alma - 10 maj 2008 18:24

Jag är tydligen storasyster från Förnuft och känsla! Passar himla bra tycker jag :) Är den typiska omhändertagande hönsmammiga storasyrran, lite lagom naiv och förnuftig!

I am Elinor Dashwood!
Av Alma - 10 maj 2008 15:28

Hittade en gammal träljusstake på second handen igår! De ser för trista ut när de är i sin naturliga furufärg... men jag har alltid gillat dessa modeller för hur ljusstakens armar och ben påminner om larver med sina segment - organiska former tycker jag om! Min första tanke var att ta vit färg men efter diskussion med mina söta jobbtjejer (jag stannade förbi där och blev kvar i 2 timmar, bl a stylade vi en annonsfotografering till Kalmarposten) så kom vi fram till att svart var rätt väg att gå. Om jag ångrar mig kan den ju alltid bli julröd och bli en jultradition såsmåningom - det är många som använder dem på det viset. Kul tidsfördriv för en guldpeng iallafall, plus färg...

Såhär fint kunde vi duka och äta Olofs egenfångade lax som kom tillbaka från rökeriet igår! Olof har blivit väldigt solbrun av att vara 2 dagar på en trollingbåt :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards