Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Alma - 5 maj 2008 11:28

Vi besökte Borgholm en sväng innan syrran kom med bussen på fredagen. Där uppe var det iallafall uppehåll som tur var och vi gick lite i stan och åt lunch - det var kroppkakans dag faktiskt men det är inte min grej (det finns men det är makalöst jobbigt att jaga tag i vegetariska kroppkakor). Vi råkade av en slump på Atelje Handkraft på Trädgårdsgatan. Jag har hört talas om dem förut, de ställer ut sina alster i trädgården också, djur och annat bisarrt - väldigt roligt och charmigt. Sånt får mig att vilja ha en trädgård!

Fast dessa hade jag inte haft:

Mycket hellre något sånt här:

Av Alma - 5 maj 2008 11:14

Helgen gick såklart jättefort, som det gör när man har så trevligt. Tyvärr var vädret obeskrivligt trist och illa så det blev mycket till att sitta inne i stugan, äta gott och spela spel och hitta på andra hyss, bland annat inne på Coop Forum:

Lille A passade bättre i brandbilen är syrran!

Det känns så himla synd att det skulle regna konstant eftersom Kalmar är så vackert att strosa runt i och bara titta. Det blir inte mycket strosande i hällregn... Igår söndag fick vi några välförtjänta soltimmar innan de körde mot Stockholm igen. Fisketur blev det också även om det var ett äventyr för Olof och mig att få upp båten för den leriga slänten efter de åkt. Snökedjor fungerar även i en sådan situtation men en gräsmatta kan bli lite uppriven av det, hehe.


Idag har jag tvättdag och städning på agendan. En liten promenad blir det också i solen, som nu behagar vara tillbaka...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards