Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Alma - 7 oktober 2008 18:00

Jag köpte Sköna hems specialnummer Skapa Stilen när jag var på ICA idag. Otroligt töntigt namn på en väldigt bra inredningstidning som kommer 1 gång varje år - precis lagom! Man blir ju lika mätt på alla liknande inredningsreportage som man blir på alla liknande modereportage. Tillslut blir det så mycket att man kan bli helt velig och glömmer bort sin egen grund - sin egen stil. Och det vill man ju absolut inte!

Nåja - det var ett sidospår...

Om ni föjlt bloggen ett tag så minns ni kanske det här golvet som ligger i ett rum på ett ljuvligt B&B som heter Il Sole Blu i Trapani på Sicilien. Ni kan tro att jag gick igång på det här golvet!

I tidningen var det tips om ett företag som heter Stiltje. Klicka på Franska Cementgolv i menyn.

De gör också fina golv:

Eftersom man kan specielbeställa så kan de säkert återskapa det som vi såg i Italien. Smakar det så kostar det - men vilket drömgolv!


Av Alma - 7 oktober 2008 17:19

Det snurrar runt i huvudet av alla nya namn och ansikten och allt annat som hon hann med att visa mig idag. Det är mycket.

Jag jobbar numera på Kalmar Vatten AB! Alltså som laboratorieassistent på reningsverket här i Kalmar. Samma analyser som på Eurofins men lugnare tempo, bättre lokaler och allmänt bättre tycker jag. Förutom S såklart som jag jobbade med på Eurofins - hon kommer ju inte att vara där...


 Arbetstiderna är 7 - 15:30 så det är en omställning från att jag har jobbat 10 - 18 i 6 månader! Det kändes i morse kan jag tala om...

Å andra sidan har jag promenerat hem, lämnat in min cykel på rep. varit hos akvarieaffären och varit på ICA. Är nu hemma sen en stund - har gjort en kopp te och en macka och kl är bara halv 6 - Fantastiskt! Nu ska jag slå mig ned en stund innan jag lagar middag. Over and out!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards