Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Alma - 15 maj 2007 12:50

Idag ska jag på återbesök hos optikern. Jag har testat endags-linser och nu ska de kolla att passformen är bra och att allt är okej. Jag har faktiskt haft ett 4 månader långt uppehåll från linser sedan nyår. Det är grymt skönt att ha det igen och känna mig fri. Nya glasögon hade inte varit så dumt heller men det får vänta lite.

Vad som känns skönt med endags är att jag inte behöver vara orolig att sminkrester ska irritera ögonen eller att de blivit infekterade igen. Det är över 4 år sedan linserna gav mig ögoninfektion och trots att allt är läkt så är jag mer nojjig efter det. Så det är lite dyrare men också bättre för mig!


Igår kväll var det möte med Stickklubben Amazonerna och vi besökte Krusenstiernska trädgården som är ett museum med ett intakt borgarhem från förra sekelskiftet plus då en jättefin trädgård med fruktträd och sånt. Det ligger ett stenkast ifrån mitt hus och jag skäms att jag inte gick dit redan i höstas men jag sköt upp det hela tiden och sen var det stängt för vintern. Vi fick inta vårt fika i ett lusthus som var jättefint! De flesta tjejerna jobbar på länsstyrelsen här i Kalmar och det är ett trevligt gäng. Det är jag och en annan tjej som är de som pysslar mest men alla har något de gör och övar på! En tjej är duktig på såkallad luffarslöjd med ståltråd och pärlor.

Nej nu blir det lunch!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards