Alla inlägg den 7 maj 2007

Av Alma - 7 maj 2007 10:11

Jag har haft en väldigt trevlig helg! På fredagen kom vi fram vid 20 tiden, lagade lite mat och softade tills Olofs föräldrar kom hem ganska sent. På lördagen körde grabbarna till Örebro för att hämta sin nya investering nämligen en båt! Främst till för att fiska ifrån, eventuellt kanske man kan åka gummiring efter den i sommar, men den är inte snabb nog för vattenskidor! Den är aluminium och väldigt lätt för att den ska kunna sjösättas enkelt där de vill fiska... Under dagen umgicks jag med Olofs mamma och vi pysslade lite i trädgården, bland annat planterade vi hennes bönor av olika slag. Vaxbönor, skärbönor och bondbönor. Det var soligt men lite blåsigt! Vi lagade en jättegod paj till middag med soltorkade tomater, vitlök och ruccola!


Söndagen blev varm och härlig, vi hjälptes åt att kratta ned sand i gräsmattan och det tog en stund. De har mossrivit nyligen och sand ska hjälpa gräset att komma tillbaka kraftigare. Man lär sig något nytt varje dag! På eftermiddagen ville vi ta båten på en jungfrutur. Med lånade flytvästar drog vi ut på Vättern! Det var härligt att vara på sjön igen, vi körde snabbt och långt och kom ända in till Jönköping där vi kunde lägga till vid Piren och ta en räkmacka på en av uteserveringarna! Jag önskar jag hade bilder men Olof glömde kameran på jobbet så vi tog inga egna. Jag kan eventuellt få ifrån deras kamera men vi får se hur de blev...

Enda nackdelen med att besöka Habo är att vi sover i en 90 cm bred säng. Så jag är lite mör i kroppen men är nu redo att tackla den nya veckan på ett mer kraftfullt sätt =) Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards