Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Alma - 1 mars 2010 11:45

Var på visning av Blingo-kläder igår. Fina färgglada unisexkläder för barn och baby! Det är ganska dyra kläder men kvaliteten är fin. När Iris var en liten Grodden i magen i augusti var jag på en visning. Då köpte jag en mysig liten sovpåse hon sov i första tiden. Hann tvätta den många gånger de 4 veckor hon hade den och det syntes inte! Då tyckte jag det var svårt att köpa kläder - visste inget om storlekar eller passformer och babyns behov. Det är lite bättre nu fast fortfarande svårt ibland. Jag har dock blivit bra på att se om en body kommer passa Iris fina kraftiga lår och om en tygblöja får plats. Än så länge är P.O.P bästa bodys! Hon har ju så goa runda former vår dotter. 

Igår beställde jag mjuka byxor med långa muddar och en singoallatopp med cirkusdjur på (bl a elefanter såklart). Ser framför mig hur Iris kryper på en gräsmatta i sommar utan att trassla in sig i byxbenen.

Nu när hon vänder till mage ligger hon och drar in och spjärnar upp benen men armarna vet hon inte alls hur hon ska använda ännu. Så hon bökar ned huvudet i underlaget och trycker upp rumpan i vädret. Ser väldigt roligt ut. Försöker få henne att träna armarna med "dra-upp-lekar" och annat.

Mina armar blir minsann också tränade för det bästa hon vet är fortfarande att vara i famnen och bli buren runt och titta på lägenheten. På kvällarna om hon ska vaggas lite orkar jag knappt så det är tur att Olof har starka armar :)

Ovido - Quiz & Flashcards