Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Vi rullar!

Av Alma - 19 maj 2010 11:07

Jag har investerat i en cykelsits åt lilla Iris! Vi hämtade cykeln hos verkstaden igår och begav oss genast på en provtur iklädda nya och fina hjälmar. Först så protesterade Iris mot att bli påklädd hjälm och ploppad i en stol. Tillbaka i bärsjalen och så gick vi in på Netto och köpte lunch-picknick. När vi kom ut därifrån prövade vi igen och då gick det bra. När vi började rulla så började hon att "sjunga" och göra ljud så hon var nöjd.

Vi tog oss ändå till vår damm, bakom sjukhuset, och där lunchade vi. Hade glömt hennes små majskrokar så hon fick lite tomatfruktkött och var nöjd. När vi skulle hem igen protesterade hon igen men vi bet ihop och spände fast henne och så fort vi rullade så var hon återigen helnöjd! 

Det känns härligt för jag gillar att cykla och älskar min cykel så jag uppskattar att kunna rulla runt stan med henne i sommar - inte bara knata med vagnen hela tiden. 


Annars är allt prima. Iris kryper nu så det är fullt upp hela tiden. Vi ligger lite efter med barnsäkringen men en av oss passar henne som en hök hela tiden så att hon får känna att hon rör sig som hon vill med frihet men att vi ser vad hon gör och vart hon kryper. 

Första tanden är på gång också! Som tur är verkar hon inte ha så ont, sover lite mer oroligt bara. 

 
 
Ingen bild

mica

19 maj 2010 15:11

Hihi - lilla Iris; hon frågar bara vad Du gör när Du sätter på henna hjälmen!
Ja, men barnsäkra på.....ingenting får välta över henne när hon tar tag för att dra sig upp, och kontakter - de är viktiga. Barn verkar gilla små hål! Ja visst har det gått mycket fort!
Må alltid väl är min dagliga önskan.

 
Ingen bild

mica

22 maj 2010 11:39

Ahh denna unserbara Iris. Du sa att hon drog sig upp! starka armar; hon kan börja klättra innan hon går! Roligt Varje Dag! Jaga Iris! Säkra möbler som kan välta! Sätt på en hjälm redan nu - vänta inte tills hon ramlat och slagit sig odentligt EN gång..............
Må alltid väl är min önskan...................

 
Ingen bild

Carina

24 maj 2010 22:12

Att cykla är underbart! Det var med sorg i hjärtat jag insåg att Isac blivit för tung för att sitta i cykelsitsen för några år sen. Men det är fortfarande ett oslagbart sätt att ta sig fram. Vill passa på att tipsa om de ballaste babykläderna jag sett på länge: tuffa retrostiliga Moonkids! goggla och glädjs = )
Kram till er alla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards