Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Tillbaka till rutinerna

Av Alma - 22 april 2010 14:02

Vi börjar komma igång och komma tillbaka till de fina rutiner vi hade när Iris blev sjuk. Hon äter mat igen, om än inte med lika god aptit vilket är helt okej. Vi tar det lungt! Hon tappade några hekto i vikt under helgen. Jag märkte det på en pyjamas som brukade vara tight runt benen. Olof brukar väga henne i en handduk med sin fiskvåg så vi kontrollerade. Och visst vägde hon 70 gr mindre än sista vikten hos BVC 2 veckor tidigare. Hon borde vägt minst 200 gr mer. Men bra mår hon så hon plockar nog upp snabbt igen!


Leklusten är det inget fel på. I går kväll så mätte vi saker:

  

och smakade på måttbandet för säkerhets skull:

  

 
 
Ingen bild

mica

22 april 2010 17:08

Hurra för bilden på världens bästa Iris! Jo, men måttband är alltid intressanta och älskade av barn och katter! Vikten, Iris med fiskvågen, så trevligt - bara siffror, ni ser om Iris mår bra. Må alltid väl är min dagliga önskan, och tusen kramar!

 
Ingen bild

Anneth

23 april 2010 08:15

Skönt att lilla Iris är pigg igen. Nu hoppas vi att ni kan vara ute mycket och njuta av våren, med ett och annat bakslag förståss, men det kan man ta nu, den är i alla fall på väg.
Kram till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards