Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Alma - 5 februari 2009 18:35

Det har varit en sån där seg vecka. Många runt omkring är sjuka och snuviga. Jag har minsann klarat mig men lite jobbar nog immunförsvaret för jag har varit så trött den här veckan... Idag har jag varit på badhuset och simmat 1 km. Bastun värmde gott men när jag kom hem gjorde jag en kopp te och satte mig i soffan en stund för att ladda för middagsbestyren. Olof ringde plötsligt och överraskade! Han är frivillig till att laga middag idag, i helgen fångade han nämligen lake så det blir lake-stuvning hemma hos oss ikväll!

Visst tycker jag att vi är jämställda men matlagning och planering inför handling är det dock främst jag som sköter. Det blir alltid jag som tar ansvaret (eller Olof som inte gör det för att han vet att jag kommer ta tag i det om han dröjer???) och jag gillar att laga mat! Vad jag inte gillar är att bli tagen för given och lite engagemang  är ju alltid trevligt att få. I höstas så införde vi att han ska välja mat och laga till det åtminstone 1 gång i veckan! Det är en början iallafall och har fungerat hyggligt bra. Olof har LÅNGA dagar som doktorand så han får dispens nån gång.

Ser nu fram emot att ta tag i kaoset i min pysselhörna istället för att laga mat ikväll! Till helgen har vi också schemalagd Storstädning med stort S! Det är kanske jämställt??

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards