Alla inlägg under juni 2009

Av Alma - 7 juni 2009 14:16

Jag har börjat att tänka på sommarvärmen och hur jag ska klä den växande bubblan.

Ett 70-talsmönster lånat av en vän och 2 meter tyg blir förhoppningsvis en luftig kjol som går att justera allt eftersom jag blir rundare. Ska klippa till i eftermiddag! Tyget hittade jag på Åhléns sedan tygaffären var stängd igår när jag gick på stan.

Köpte också ett par shorts och ett grönt linne (bara för att det var så fint!) och tidigare i veckan beställde jag en baddräkt från H&M webshop.

Inte mycket att välja på där inte - en färg, en modell. Klassisk så det funkar fint!

Har sedan tidigare tunikor och lediga toppar som nog funkar ett bra tag till. Bara att tacka det empire-skurna modet som rått i ett par år nu.

Nu klarar jag sommaren galant!

Som en extra touch blev det även hårspännen på H&M som känns somriga och som sitter kanonbra i håret - ett fynd!


Av Alma - 7 juni 2009 13:47

Som god medlem i en demokrati har jag nu varit och röstat! Det var inte direkt kö till vallokalen men det kom en jämn och långsam ström av röstande.

Sen gick jag med lilla magen först och köpte en liter jordgubbar åt oss! Tänker på järnvärdet och det är ju extra lätt att göra det på ett gott sätt nu när de Öländska gubbarna har kommit i förra veckan. Jordgubbar är oslagbart eftersom det är C-vitamin och järn på en gång. Annars försöker jag äta mycket blåbär, torkade aprikoser, röda linser och spenatblad bl a.

Jag mår väldigt bra och tror att jag lyckas hålla järnet på en bra nivå. Svar får jag då vi går till MVC den 17:e juni. Annars kommer jag säkert att få kaffe och te-förbud vilket låter så trist. Jag har redan skurit ned rejält på intaget. En kopp kaffe och en kopp grönt te eller örtte om dagen.

Det är skönt att veta att Grodden tar vad den behöver utan att fråga och att det är jag som får låga värden - inte den! Läste att det är bra att ha lätt sjunkande värden för det betyder att fostret växer precis som det ska. Sen ska jag ju orka med att jobba också så självklart måste jag hålla uppe järnet. Mycket att tänka på... kärt besvär :)

Av Alma - 4 juni 2009 21:11

Det första riktigt tydliga buffandet kom när jag åt glass idag på eftermiddagen. "Grodden" blev kanske lite kall... det var himla mysigt. Jag får väl ta och äta mer glass :)

Jag har anat/kännt lite på sistone men ändå inte varit riktigt säker - det är så svagt och dämpat! Det känns verkligen som att den ligger bakom en kudde - vilket den ju faktiskt gör, i form av moderkakan som jag tydligen har i framväggen.

Ser fram emot nästa besök på MVC, precis innan midsommar, för då kommer vi att få höra hjärtljuden!

Den här veckan finns inte många minuter över för annat. Jag har varit väldigt trött på kvällarna eftersom jag på jobbet har introduktion för vår sommarvikarie. Både lärare och elev blir lika trötta. För att krydda det extra har vi haft en massa extra analyser också. Skönt att det är fredag imorgon!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards