Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Alma - 28 juni 2009 20:57

Idag har vi varit på självplock av jordgubbar! På en halvtimme fyllde vi 2 stycken 10-L hinkar med saftiga bär. Sen återstod att ta hand om det förståts! En liten del sparar vi färskt för att äta närmaste dagarna, en del blev sylt och resten frös vi in hela för att ha till smoothies under hösten. Roligt söndagsnöje!

För övrigt var det en fin morgon för oss den här soliga söndagen. Olof kände för första gången babyn röra sig därinne :) Han hade väldig tur! Det är ett fåtal gånger om dagen jag känner den och hittills inte på morgonen. Den har blivit starkare den här veckan efter midsommar. I torsdags såg jag magen röra sig av en spark, det har inte hänt förut!

Av Alma - 28 juni 2009 20:45

I slutet av maj, precis efter Kristi HImmelfärd, åkte vi spontant över till Öland på måndagkvällen. Vi hade hört från säker källa att Guckuskon var i blomning! 2 veckor tidigare passerade jag där med Karin och då var det ännu inte dags. Jag är inte mycket för att åka runt och leta fåglar, småkryp eller växter och pricka av vad jag har sett. Nu var det på ett rimligt avstånd och då kan man ju bara inte missa den här skönheten - det är som att den inte hör hemma i Sverige. Den är så häftig och exotisk!

Olof tog massor av bilder och kämpade med skuggorna och ljuset under trädkronorna. Jag och Grodden passade på att sitta lite i den stilla hagen omgivna av väldoftande liljekonvaljer!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards