Alla inlägg den 13 december 2007

Av Alma - 13 december 2007 20:49

Jag pallar inte göra ett inlägg om Erice idag men som plåster på såren får ni en bild på världens gulligaste katt som tror han är Jesusbarnet:


Denna lilla vän fann vi i en souvenirbutik i Erice med en massa keramik och annat krimskrams. Italienarna älskar sina julkrubbor och har små installationer överallt. Det fanns speciella butiker som sålde detaljer och figurer till detta ändamål.

Olof har åkt men när jag till sist kom hem stod en ask choklad på köksbordet med en liten lapp... då blir det lite lättare :)

Av Alma - 13 december 2007 17:08

Jag hoppas att alla har en trevlig Luciadag idag! Själv har jag inte kännt mycket av julstämning alls (inte enbart för att jag var bortrest) och bestämde mig igår för att ta fram lite pynt och ljus och sånt. Imorse gick vi också upp Olof och jag och tittade på Luciamorgon under en filt med kaffe och lussebullar och det var himla mysigt faktiskt. Lussekatterna bakade jag och la i frysen innan vi åkte så jag har försökt skapa jultrivsel och det kanske tar sig efter idag då :)

Just nu är jag kvar på jobbet med mina syreavläsningar och missar Olof som packar för sin fiskehelg i Skåne. Sen kommer han hem först på söndag.


Ikväll ska jag nog försöka få till nästa inlägg om Sicilien!

Jag tänkte också läsa ut TYST HAV av Isabella Lövin, som handlar om konsekvenserna av och politiken bakom fiskerinäringen och den pågående utfiskningen av våra hav. Det är otroligt välskrivet, upprörande och engagerande. Problemet är att jag inte förstår hur man ska kunna engagera sig... jag slutade äta torsk när jag fick veta att den var så hotad. Det var 7 år sedan. Jag har också fått många andra att inte äta hotade arter. Nu i år får jag reda på att det inte har spelat någon roll att vi konsumenter sagt ifrån genom att inte köpa torsk. Den fiskas upp iallafall - om den så ska läggas på tippen - och så får fiskarna bidrag/ersättning för osåld fisk från EU! Något är galet, that's for sure! Men LÄS den boken!!!

Nej nu ska jag strax gå hem.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards