Alla inlägg den 20 december 2007

Av Alma - 20 december 2007 18:03

Ikväll ska jag packa inför julhelgen som jag firar i Skanör! Det är jobb som vanligt imorgon och jag kan inte gå tidigare så jag kommer att ta tåget efter middag och komma fram rätt så sent. Skönt iallafall att åka tåg med ny musik i Ipoden och lite julgodis med mig!


I måndags höll jag åter i en extra pysselkväll hemma hos oss och denna gången var temat julgodis! Jag hade gjort soppan denna gången och det blev onekligen full fart på kastrullerna efter maten. 8 tjejer och en bebis lyckades göra: chokladkola, 2 satser knäck, romtryffel, kanel-kardemummatryffel (som dock inte var god- testa inte det), risbräck, vit tryffel med lime, ischoklad och lussebullar! Det blev varmt i köket kan jag lova och jag fick låna en kastrull av rara grannen för mina räckte inte. Sen delade vi upp så alla fick med lite olika sorter. Mycket trevlig kväll och nu har till och med lite julstämning infunnit sig här hemma. Min fina vita hyacint luktar ljuvligt dessutom och bidrar med sin del!


Nu ska jag hitta lite mat i kylen och sen packa min väska med varma kläder! Vintern är verkligen här nu.


Ovido - Quiz & Flashcards