Alla inlägg den 2 december 2007

Av Alma - 2 december 2007 14:58

Det känns bra att ha valt kläder inför resan - alltid kärt besvär - vilken klänning och vilken kjol? Jag gillar ju alla mina kläder men är också mån om att inte packa med mig för mycket. Det värsta jag vet är att komma hem med ett plagg igen rent och oanvänt, och ingen tackar dig för att din väska är jättetung att bära :) Kanske på väg hem isf men inte på väg dit!

Olof har lättare: han slänger ner 2 par jeans och lite t-shirts och något snyggt ombyte och så är det klart!


Vi fick också reda på att våra grannar/hyresvärdar och tillika pålitliga fiskvaktare var på Sicilien för bara en månad sedan. De lånade generöst ut sin reseguide och hade en massa tips om restauranger och dylikt. De hade haft det kanonbra. Så nu är vi riktigt sugna på att komma iväg!


Vi är dock lite oroliga för vårt stora akvarie, det har varit problem med nitrathalterna (tur man jobbar på vattenlab fortfarande!) och ett par fiskar har dött. Efter vattenbyten i omgångar så hoppas vi att det inte händer något allvarligt medans vi är borta. Så får vi ta tag i större åtgärder med filtren när vi kommer hem.


Ha en skön 1:a och 2:a Advent alla för nu kommer jag inte att blogga förrän tidigast den 11:e igen! Kram!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards