Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Alma - 20 oktober 2007 14:23

...skulle jag gå en lång höstlördagspromenad i solen precis som jag gjorde här förra helgen. Jag skulle i och för sig inte ha något emot att gå den i Paris eller London eller Prag så att jag kunde vara lite lättare klädd, t ex såhär:

(Bild från Facehunter och i Paris faktiskt!)

Jag skulle inte heller gå ensam (som förra veckan) utan med en kär vän, och efter promenaden ta en kopp varm choklad på ett kafé.


Varför jag inte orkar promenera idag beror på att jag har varit däckad i 2 dagar av matförgiftning. Det har jag inte haft sedan jag var barn så jag blev lätt förvånad faktiskt, men jag mår mycket bättre nu och kan äta som vanligt igen!!


I tisdags blev jag förärad ett besök av min bästa vän från Kungsholmentiden - Sofia - och så fick jag träffa hennes man Tom. Det lyckades gå 6 år sedan vi sist sågs och jag är hedrad och så glad att hon tog av sin tid till att komma till Kalmar på sin semester! Vi lagade middag tillsammans och fick några timmar till att "catch up" (har vi något bra uttryck på svenska? - uppdatera oss?) och det var väldigt trevligt! Jag hoppas kunna besöka dem i London nästa år!

Ovido - Quiz & Flashcards