Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Alma - 2 oktober 2007 22:27

Det började en tävling på jobbet igår. Vi har alla (som ville vara med) fått en stegräknare och ska föra bok över hur mycket vi går varje dag, jobbet och privat. Alla var väldigt entusiastiska inför anmälningen så jag tänkte att jag kan ju vara med jag också! Nu blev jag dessutom utnämnd till lagledare igår och det var ju lite oväntat... men det känns väl okej. Själva grundkonceptet (Tappa.se) är att det handlar om viktminsking och att motivationen ska vara längre om man är många som tävlar. Jag behöver röra lite mer på mig så att jag snarare äter mer och ökar i vikt lite ;)

Man ska gärna komma över 10 000 steg på en dag. Det var lugnt på jobbet idag så jag fick ta en promenad efter jobbet innan middan för att komma över! Det känndes faktiskt inte kul att ha så lite så jag måste erkänna att siffrorna gör en lite mer motiverad (okej det var bara dag 2 men ändå... ni vet hur lat jag är).

Imorn blir det yoga däremot :)

Ovido - Quiz & Flashcards