Alla inlägg under september 2007

Av Alma - 5 september 2007 20:30

De som känner mig vet att jag tycker väldigt bra om Daniel Lemma och hans musik. Jag har sett honom ett flertal gånger live och han och hans band är otroliga på att få kontakt med publiken. Musiken de gör är toppenbra tycker jag och så många med mig. Han är jämnt produktiv med en skiva vartannat år (2001, 2003, 2005 och kommande nu i höst). Trots detta så spelas bara en låt på radio - "If I used to love u" från filmen Jalla Jalla!. Den håller fortfarande, och jag har inget emot att den spelas, men Daniel Lemma är så mycket mer än det one-hit-wonder detta har gjort honom till! Min önskan till radiostationerna är att de hjälper fler att upptäcka Daniel Lemmas härliga musik!


Nu är det tyvärr så att på jobbet kan vi bara få in reklamkanaler och inte P3 som jag helst vill lyssna på, vilket gör mig ännu mer upprörd över all skräpmusik som produceras... och alla jobbiga programledare - det ska jag inte gå in på nu (men på jobbet heter morgonprogrammet: Åh nej det är morgon med Aset och Spy).



Av Alma - 2 september 2007 21:00

Tänk så roligt man kan ha med sax och lim och massor av roliga bilder och texter. Ett så enkelt och kanske barnsligt pyssel som kan vara så roligt och bli så fint! Jag har haft ett kreativt flöde hela helgen och gjort collage. Jag har upptäckt decoupagelim som möjliggör en mer slitstark yta än när man bara limmar med papperslim! Olof har kameran som vanligt (tröttsamt men sant) så jag får visa upp mina alster under veckan som kommer. Jag får väl ta och investera i en egen digitalkamera då till sist - om jag nu ska blogga överhuvudtaget och om mitt pyssel i synnerhet - så måste jag kunna visa upp det, det känns rätt självklart!

Bara att börja spara... glasögon var först på tur iallafall. De var färdiga redan efter ett par dagar, de sa 14 dagar för att inte lova för mycket. Istället blev jag mycket undrande då jag efter 3 dagar fick besked att de var klara! Det ena paret är jag väldigt nöjd med och inte riktigt det andra. Jag ville ha ett par "seriösa" och ett par "roliga" och tog kanske i lite med de roliga, haha. Räddning finns dock!!! I garantibeviset står att jag har 30 dagar på mig att ångra köpet och byta modell. Det ska jag göra nästa vecka för jag kan inte vänja mig vid dem!

Nu ska jag tillbaka till pysselkaoset, jag har 2 timmar på mig innan Olof kommer hem. Han har varit i föräldrahemmet under helgen!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards