Alla inlägg den 23 september 2007

Av Alma - 23 september 2007 19:05

I helgen har vi gjort lite välbehövlig och länge uppskjuten akvarievård - både jag och Olof. Jag bytte sand från det kalkrika "ciklidgrus" jag har haft till engelsk sjösten som passar mina vattenväxter och mina fiskar bättre. Att byta sand innebär såklart att man måste tömma och ta ut ALLTING ur akvariet så det är jobbigt men det blev väldigt fint och var helt klart värt det. Tur dock att mitt akvarium är så litet...

Olof har skänkt bort alla ciklider av en art ("Hongi" - de med orange fenor för den som minns våra fiskar) till vår vän "Kocken" som ville börja med Malawiciklider. Det känns väldigt tomt att ge bort ca 20 fiskar men idag fick vi 5 nya och på sikt kommer vi att få eller köpa fler. Det blir bättre revirindelning och mer harmoniskt i akvariet för de arter vi har nu trivs bättre tillsammans helt enkelt.


Nu ska jag käka min quinoasallad till middag! Med svarta bönor, fetaost och avokado! Inte alls dumt :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards