Alla inlägg den 5 september 2007

Av Alma - 5 september 2007 21:00

Vi hade en väldigt lyckad kväll igår bara vi två när vi firade Olofs födelsedag!

På morgonen gjorde jag Amerikanska Blueberry Pancakes att ha till den lönnsirap Olof tog hem ifrån Kanada. Han fick sista delen i Stieg Larsson-trilogin av mig och en massa fina fiske och träningsgrejer av sin familj. Vi hade inga direkta planer för kvällen och jag hade bara tänkt laga något gott men det blev en underbar solig dag som perfekt för att sitta på uteservering efter jobbet en sista gång innan hösten. Jag ringde till Olof och sa "jag hämtar dig på jobbet om en kvart!". Han var överraskad men nöjd när han förstod vad som var tanken och det blev så att vi åt ute också, på Lilla Puben, som är ett toppenställe i Kalmar. När vi kom hem plockade vi lite äpplen i trädgården och gjorde en äppelkaka. Perfekt avslutning på kvällen!

Av Alma - 5 september 2007 20:30

De som känner mig vet att jag tycker väldigt bra om Daniel Lemma och hans musik. Jag har sett honom ett flertal gånger live och han och hans band är otroliga på att få kontakt med publiken. Musiken de gör är toppenbra tycker jag och så många med mig. Han är jämnt produktiv med en skiva vartannat år (2001, 2003, 2005 och kommande nu i höst). Trots detta så spelas bara en låt på radio - "If I used to love u" från filmen Jalla Jalla!. Den håller fortfarande, och jag har inget emot att den spelas, men Daniel Lemma är så mycket mer än det one-hit-wonder detta har gjort honom till! Min önskan till radiostationerna är att de hjälper fler att upptäcka Daniel Lemmas härliga musik!


Nu är det tyvärr så att på jobbet kan vi bara få in reklamkanaler och inte P3 som jag helst vill lyssna på, vilket gör mig ännu mer upprörd över all skräpmusik som produceras... och alla jobbiga programledare - det ska jag inte gå in på nu (men på jobbet heter morgonprogrammet: Åh nej det är morgon med Aset och Spy).



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards