Alla inlägg den 24 september 2007

Av Alma - 24 september 2007 21:32

Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna så mycket strul kring ett enkelt inköp av vattenkokare!

I julas gick min trotjänare, från Krups, som jag fick i studentpresent av pappa sönder efter 8,5 år. Den kokade oräkneliga koppar te under studietiden och efter, såväl i delad som i egen lägenhet. Olofs mamma köpte en vattenkokare av märket Exido i julklapp till mormor Astrid men hon önskade sig hellre en ny termos - så vi fick den!


Det tog några veckor innan jag kopplade ihop att jag alltid "spillt" vatten på bänken när jag kokat. Problemet blev värre till att bli en pöl under vattenkokaren. Vi har inget kvitto och gick på vinst och förlust till Siba där vi kors i taket - tack vare en hjälpsam försäljare - fick byta iallafall. Ingen annan hade lämnat in ett sådant klagomål sa han. Den nya vattenkokaren var vi nöjda med ett tag innan vi märkte att den också läcker om man kokar för mycket och lämnar resterande vatten i kokaren. Olof åkte på nytt till Siba men den gången gick det inte att byta utan kvitto...


Vi har inte brytt oss om att investera i en ny utan använt den försiktigt men jag har blivit mer och mer orolig att vi ska få en stöt eller så: el och vatten är ju inte lysande ihop! Idag var jag på Netto och köpte till sist en ny Phillips vattenkokare för 199 kr som verkade helt okej. Nu har jag precis nyss gjort te och gissa vad jag fann under kokaren när den var klar... jo en pöl såklart! den här gången har jag ett kvitto så den åker tillbaka imorgon men vad är sannolikheten att köpa 3 läckande kokare i rad??? Suck...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards