Direktlänk till inlägg 9 juli 2007

Tjejträff i Lund!

Av Alma - 9 juli 2007 22:09

Nu verkar det som att det  blir av att träffa Emma och Hanna i helgen i Lund! Det ska blir fantastiskt roligt, jag kan inte på rak arm minnas sist jag träffade Hanna faktiskt! Långt över ett år sedan iallafall. Och Emma har jag inte sett sedan i mars. Jag hoppas på en mycket trevlig lör-sön med lungt och skönt och mycket snack.


Ett roligt brev väntade på oss när vi kom hem ifrån ett besök på badhuset efter jobbet. Ett fint och vackert brev som såg ut som en bröllopsinbjudan eller iallafall en riktigt stor fest. Det var faktiskt en inbjudan till Olofs bäste vän Gunnars bröllop. Han har inte sagt något och Olof blev lite chockad. Strax byttes glädjen i ledsamhet då vi insåg att det var inbokat samma dag som min Susannas bröllop med C-G, den 8 september! Vad är oddsen för det? Så tyvärr får vi båda gå på bröllop på var sitt håll - Olof vill ju inte missa Gunnar & Maria!


 
 
Ingen bild

Sofia

10 juli 2007 20:42

Viken osis med 2 bröllop på samma dag - tur att ni kan dela på er och ta del av båda högtidsdagarna. Jag ska tänka på er (och Susanna!) när jag kliver av planet i Sydney samma dag ;) Kram!

 
Ingen bild

papps

22 juli 2007 15:24

Oddsen är faktiskt ganska stora då antalet originella bröllopsdatum inte är stort, människan är ett flockdjur helt enkelt och styrs av samma faktorer. Hur går det med stavningen, andra gången jag får vara språkpolis på detta ord ;-) Ta det lugnt, kan inte låta bli retas.

 
Ingen bild

alma

22 juli 2007 21:35

Ojdå, jag skäms! Det är visst min svaga punkt när det går undan på tangentbordet...

 
Ingen bild

papps

27 juli 2007 15:03

Just så är det, man har svaga punkter på tangentbordet. Jag har flera stycken om det kan vara till någon tröst, ord som alltid blir fel t.o.m när man försöker få det rätt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards