Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Alma - 22 juli 2007 21:07

Jag tycker själv att det är jättetrist att jag inte har ro att skriva inlägg lika ofta nu! Visst startade jag bloggen när jag hade mycket tid och det kan inte vara samma möjlighet nu men jag ska försöka fixa till lite oftare ett inlägg om något jag sysslar med.

Jag är ensam i lägenheten ikväll och förbereder mig mentalt för en tuff vecka på jobbet! Det är denna vecka flest har semester samtidigt och det blir ju en belastning på oss som är kvar när lika mängd arbete finns att utföra! Det kommer gå hyfsat smärtfritt med endast lite övertid hoppas jag!


Helgen skulle gå till vila och nöjen och har så blivit! Fredag kväll var jag med grabbarna ut till en fiskeplats där vi hade middags-picknick medan de hade några spön i vattnet efter sutare. Vi var lite besvärade av mygg och ingen hade myggstift med sig, men det var väldans skönt att bara sitta utomhus i tystnaden och låta mörkret sänka sig och stjärnorna träda fram! Det blev ingen fisk men alla var på gott humör iallafall!

Lördagen var utflyktsdag eftersom vi skulle lämna Jacob på Gotlandsfärjan (han dök upp på besök med kort varsel i onsdags - tur att Olof är ledig) som han hade bokat från Ölands norra udde istället för Oskarshamn. Han tyckte det såg lika långt ut på kartan med i själva verket blev det dubbelt så långt att köra.... Så nu har vi varit vid både Långe Jan och Långe Erik inom 2 veckor. Bilder kommer när jag hinner! Olof och jag hade mysigt på vägen tillbaka med lunch och ett besök i Halltorps Hage där han friade till mig förra året. Det var lite kyligt men inte värre än att vi kunde sitta en stund på den stora stenen i vattenbrynet.

Efter middag och lite kubbspel i stugan så gick vi ut och dansade på Harrys. Medelåldern var ganska hög men det var god stämning och en väldigt lyckad kväll trots aningen dålig musik (ett dansgolv var i princip endast schlager). Det lite yngre stället med bättre dansgolv heter Palace och det var stängt igår. Jag vet nästan inget om Kalmars uteliv sedan vi varit pinsamt dåliga på att utforska det. Det kommer väl fler tillfällen nu när vi känner lite mer folk!

Nu blir det en kopp te och läsa lite innan läggdags! Fick låna "En spricka i kristallen" av Emma och den är bra och gripande. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards