Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Alma - 22 januari 2010 11:44

Jag tittar längtansfullt ut genom fönstret. På grund av förkylningen har vi varit inne snart en vecka Iris och jag. Visst kunde jag gå ut på kvällen efter att Olof kommit hem men det är ljuset jag vill åt lika mycket som den friska luften och det blir oftast inte av att jag promenerar på kvällen. Hon är inte lika snorig idag och jag kan nog våga mig ut en kort sväng i eftermiddag. Nu längtar jag så efter våren, det dröjer alldeles för länge än, för att komma ut på långa promenader och få lite av min kondition och figur tillbaka. 


Olof har haft mycket med jobbet. Han kommer hem rätt sent och vi turas om att fixa med mat, tvätt och annat vardagsrelaterat. Han tittade längtansfullt på mig imorse och tyckte att vad skönt du har som kan ligga kvar länge och sova. Han glömde för en stund att jag är uppe på nätterna... Olof själv vaknar för det mesta inte när Iris och jag är vakna vid 4.

Känner mig mycket mycket bortskämd iallafall! Vår dotter gillar att sova på natten, somnar lätt om bara hon får mat och är faktiskt mysig att bli väckt av. Det bästa som finns är hur glad hon blir att se mig på morgonen vid 9 tiden när hon vaknar på riktigt och ska upp. Hon är sömndrucken och varm och gosig i pyjamasen. Luktar gott och ser så kärleksfullt på mig! Skulle inte byta bort det mot något!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards