Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Alma - 29 augusti 2009 18:33

Din graviditet i siffor

       Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Oct-2009 (Vågens tecken)

  •  Du är gravid i vecka 33+3 (läs mer).
  •  Bebisen väger c:a 2304 gram. *
  •  Bebisen är c:a 45.8 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 83% av graviditeten.
  •  Du har 45 dagar till förlossningen.

Hämtat från www.blimamma.se


Igår var första föräldragrupps-träffen. De hade strulat till det rejält med datum och tider. Ett annat par var där, 2 par saknades. Olof var ju inte heller med då han är kvar i USA tills måndag.

Det var en trevlig BM som höll i det hela och så 4 stycken BM-studenter som verkar bra de också. Det kan nog bli givande de där träffarna. Olof kommer kunna vara med på de resterande åtminstone! Vi samtalade allihopa under träffen men under den sista kvarten pratade barnmorskan om andningsträning och avslappning på ett föreläsande sätt. Grodden vaknade och blev som tokig av hennes röst, den måste varit genomträngande och intressant på något sätt. Livat blev det i magen iallafall - jag blev full i skratt!


Av Alma - 29 augusti 2009 18:10

En liten lördagsrunda på stan blev det för mig idag. Inte länge och precis mellan regnskurarna som kommit och gått hela eftermiddagen. Vi blev inte blöta Grodd och jag - vi hann hem!

Ett par leggings och en lång-skjorta till mig och min runda mage. Hade inte tänkt att köpa fler mammakläder nu men jag måste ju ha på mig något och vill ju vara lite fin också! Vissa dagar är tunga nog ändå utan att jag ska behöva känna mig som en omatchad, otrendig blåval.

Grodden fick 3 par små sockor och 2 små mössor till den första tiden utanför min varma mage. En fin pyjamas blev det också.

På Kicks köpte jag den fenomenala ansiktstvätten från Lauder, min tub har räckt i 1 år nästan, den är värd sina kronor.

Idag  blev jag också "lurad" (lockad?) av expediten att köpa ytterligare 1 produkt för då fick jag såklart en necessär med småprover... Kände mig som min mamma som brukade komma hem med såna provväskor tillsammans med sina nya produkter. Det var något jag behövde iallafall - en ny fuktkräm så jag känner mig inte så bedragen :)


Oj, det här liknar ett sånt där inlägg som de där "blondinbellorna" brukar producera. Inte likt mig att blogga om shopping - jag shoppar ju nästan aldrig! Nån gång ska vara den första!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards