Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Alma - 27 augusti 2009 22:02

Jag önskar så att jag kunde varit med på Olofs resa! Han får se så mycket fint och lära sig så mycket nytt! Jag fick lyxen att chatta med honom ikväll igen, det räknade jag inte med alls, tur jag hade datorn på!

Han hann berätta lite vad han får vara med om.

Igår var de på val-safari och fick se blåvalar på 30 meters håll...

Och i det fantastiska Monterey Bay Aquarium så fick de se dessa små gynnare:

Är det ett djur eller en tång-ruska?

Sjöhästar är lätt bland de häftigaste organismer på planeten!

Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis drömma om sjöhästar istället för felparkerade bilar och körförbud som jag drömde häromnatten. Det är tydligen helt normalt att drömma väldigt konstigt som gravid.


Tack min Olof för bilden! Den gör det lite lättare att vänta till tisdag!

Av Alma - 27 augusti 2009 17:40

Det är så mycket fint jag önskar att jag hade energi till att tillverka. Jag har hela pysselhörnan full av underbart pysselmaterial men inte mycket blir gjort. Jag är faktiskt snart klar med den runda ullfilten till bebisen, det är inte många varv kvar nu (förutom att varven är väldigt långa nu i ytterkanten...). En sån enkel stickning har tagit mig veckor nu.


Självklart tar liten grodd mycket av min energi men jag borde hinna pyssla med något varje kväll tycker jag. Jag jobbar mina timmar, vilar en stund, äter, har lite kvällstid och sen sover jag mina timmar med avbruten sömn. Kvällstiden fylls effektivt upp av att jag sitter och tittar på magen för att se nästa rörelse. Jag pratar med liten därinne och mycket tid går till drömmar och allmän planering för när den kommer ut, trots att jag inte har en aning om vad som väntar.

Kanske inte alla gravida blir så inåtvända och ineffektiva. Den kära Grodden har överrumplat mitt och Olofs liv i sin önskan att bli till. Det har den effekten på mig iallafall.

Så jag samlar inspirationsbilder i mappar, riktiga och på datorn, och inbillar mig att jag ska hinna göra allt jag drömmer om att handarbeta nån gång framöver.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards