Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Alma - 17 maj 2009 16:15

Det har varit en riktigt fin vecka efter ultraljudet. Det känns så mycket mer verkligt och så även för Olof såklart. Lilla Grodden växer så det knakar och magen börjar puta rejält nu. Min hyresvärd har misstänkt men först nu känt att hon kunde fråga frågan! Det går inte längre att avfärda som en viktökning...

Tyvärr har jag inte fått den äran att känna den lille röra sig ännu. På ultraljudet såg de att jag har min moderkaka i framväggen och det dämpar och gör att det nog dröjer några veckor innan jag känner några fosterrörelser. Jag ser verkligen fram emot att börja känna det jag fick se på UL - vilken otrolig aktivitet det är därinne i mig :)


Idag är en lugn dag på balkongen. Jag har planterat en körsbärstomatplanta och en krusmyntaplanta jag köpte igår på Capellagården på Öland. Min basilika sådd från frö mår toppen men jag vågar inte riktigt sätta ut den ännu. Risken för frost är inte helt över.

Jag förtjänar att sitta ned med en bok nu och ta igen mig efter gårdagen som alltså tillbringades med utflykt på Öland samt senare i sommarstugan där vi rensade ut redskapsboden.

Min fina vän K tackade för hjälpen med klänningen jag sydde till henne genom att ta mig till Öland för picknick (med de godaste mackor och flädersaft) och rundtur till några underbara lokaler. Har både suttit i en gullvive-hage och gått på loppis.

Jag vet att det kommer att bli 7 resor värre men jag upplever redan hur min kropps förändringar begränsar vad jag orkar göra och hur jag rör mig! Så nu tar jag det stilla resten av dagen!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards