Alla inlägg den 17 november 2009

Av Alma - 17 november 2009 17:58

Idag har dagen med Iris varit intensiv. Hon sov 5 timmar i sträck i natt så hon har varit väldigt pigg under dagen. Vi har promenerat till BVC och tillbaka så det gick en stund åt till det också.

Iris vägde idag 4550 och är 55 cm lång nu. Jag trodde jag inbillade mig att en pyjamas var kortare i benen... men jäklar vad fort hon växer! Hon är en så perfekt liten tjej. BVC sköterskan gillar Iris. Hon tittar så nyfiket på allt och vi får mäta och dona utan att hon protesterar. Vårt BVC är i slitna 70-tals-lokaler med gamla och nya posters i väntrummet. Det kändes hemtrevligt där vilket ju är bra för det kommer ju att bli några besök. Dessutom på promenadavstånd - skönt.


Dagens Iris-bild:

  

Kängurun är en present från Iris farbror Gösta.

Äntligen sover hon mer än en kvart och jag fick en stund vid datorn. Hon har kräkts ned massor av kläder idag och igår så hon har en mössa på som är på tok för stor och bara halkar av. Min skruttenutta! När hon sover så längtar jag tills nästa gång hon tittar på mig och när hon varit vaken för länge så vill jag inget hellre än att hon sluter ögonen... så motsägelsefullt! Nu ska jag lägga mig nån minut och vila medans hon sover. Sen kommer nog Olof hem snart.

Ovido - Quiz & Flashcards