Alla inlägg under september 2009

Av Alma - 6 september 2009 20:16

Idag har vi fått upp vårt vägghängda skötbord! Mycket smidigt då vi har platsbrist i vår lilla 2:a och snart blir tre som bor här.

Vi har också börjat klä om gungstolen där vi ska mysa med Grodden!

Det är härligt att vi tar tag i dessa små pusselbitar på vägen mot BF-datumet.

Imorgon är det besök hos barnmorskan Kajsa igen. Blodstatus, järnvärde och allt det vanliga ska kollas och mätas. Jag mår toppen så jag är övertygad om att allt är som det ska. Den lille är så tung nu så rörelserna har så mycket pondus... det är så fint!

Roligast var när Olof kom hem mitt i natten i tisdags och hans röst gjorde bebisen jätteintresserad och den började sparka! Kände såklart igen Olofs röst som den inte hört på 10 dagar. Ett fint minne för mig :)


Nu ska vi käka en sen middag (blir alltid så på söndagarna) och äta en god linssoppa med ostsmörgås. Over and out!

Av Alma - 2 september 2009 16:58

Det kunde jag ha fått höra inatt...

Olof kom hem i natt kl 01:00. Klockan var 4 på eftermiddagen för honom så han var för pigg för att komma och lägga sig direkt. Vi pratade lite grann innan jag somnade om.

Jag har kommit in i en rytm där jag sover natten uppdelat i kortare pass med toabesök och sittande slumring varvat med att ligga på sidan. Så att jag inte blir för obekväm. Konstigt nog är jag faktiskt pigg, så det räcker visst med sömn, just nu iallafall. Vilar på eftermiddagen också om jag har möjlighet och det hjälper ju.


Idag slutade jag kl 14 och föräldragruppen vi skulle gå på blev inställt så istället har Olof och jag varit hemma. Han har berättat om sin resa och visat lite bilder. Vi har pratat lite om vad vi har att göra närmsta månaden vad gäller förberedelserna inför Groddens ankomst.

Härligt att ha honom tillbaka igen!!

Nu måste vi fylla på kylskåpet lite grann och även ta tag i återvinning.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards