Direktlänk till inlägg 15 september 2009

I väntan på eventuell vändning av bebis

Av Alma - 15 september 2009 08:12

Här sitter jag på fastande mage och om 20 minuter ska vi åka till Förlossningen för kontroll och eventuellt en vändning av bebisen. Om den ligger fel och jag måste säga att jag tror att den faktiskt gör det. Jag tror att den är på tvären igen, att den växlar lite mellan tvären och att sitta upp.

Det är inte kul att vara utan frukost. Grodden är igång och hur pigg som helst - säkert för att stackaren utsätts för min mage som morrar och vill ha frukost. Det kommer dröja ett antal timmar också innan vi får äta. Först CTG i en halvtimme, sen ultraljud, vändning och så CTG igen i nån timme. Sen mat!

Vi är inte oroliga! Det här är något som görs jämt har vi förstått. Även förr i tiden, innan fosterövervakning fanns, så har man vänt bebisar.

Håll tummarna för att Grodden accepterar att ligga kvar med huvudet nedåt så att vi kan se fram emot en naturlig förlossning :)


 
 
Ingen bild

mica

15 september 2009 10:40

Låter bra! Allt är äventyr! Kram kram och puss för lyckad vändning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards