Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Alma - 3 juli 2009 11:54

Tar idag Öresundståget till Malmö! Första halvan av min semester är ännu precis som den ska vara. Inget kan ta min vecka i Skanör ifrån mig, haha!


Resten av semestern blev igår ett kaos dock. Alla planer ändrade. Istället för att vi får sommarstugan den 13:e så flyttar den andra familjen ut den 19:e. Ett "vartannat-års" system de har haft i snart 30 år har av nån anledning skjutits en hel vecka framåt utan att detta varit klart för hälften av deltagarna... (dvs vi som inte gynnas av det). En födelsedagsfest för Olofs mormor och besöket av min pappa, fru och lillbrorsan kan inte längre hållas i stugan.

Jag får nu 2 dar i stugan istället för 9 innan jag börjar jobba igen. Som tur är har vi löst boendet för pappa m fl. och det kommer bli så roligt iallafall!

Det tråkigaste är att vi hade tänkt att måla om i sovrummet under tiden vi kunde sova i stugan och slippa sova i ångorna. Nu får vi se hur vi kan lösa det. Eventuellt kan Olof måla när jag är borta.

Och så ser vi till att få allting fullständigt klart långt innan sommarn börjar nästa år... Tänk att kommunikation är så svårt! E-mail i all ära (det är väldigt smidigt) men blev det lika många missförstånd förr då man var tvungen att ringa upp istället för att maila??


Snart kommer Olof och vi ska luncha innan han sätter mig på tåget :)

Ha en trevlig helg om jag inte kikar in. Tror att jag kommer att tillbringa mesta delen av helgen på stranden - jag har en väldig abstinens efter att bada i Öresund igen - det var 3 år sedan! Simma lungt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards