Alla inlägg den 7 december 2008

Av Alma - 7 december 2008 18:45

Idag har jag kommit något steg längre med mitt pyntande av lägenheten. Det känns lite ovant men är roligt.

Adventsljusen har varit uppe sedan 2 december (hann inte pga förkylning till den riktiga dagen). Bra med en adventstake med lång brinntid så vi kan tända den varje kväll om vi sitter i soffan.

Det här är min utsikt från soffan och jag blev riktigt nöjd - det skapar onekligen adventstämmning!

 I korgen/skålen ligger guldröda pappersjulkulor och några tovade julkulor samt ett strutsägg! Kan bytas ut eller blandas upp med röda röda äpplen efter ett inköp ev sådana.

Har sytt ett par överdrag till soffkuddar idag och ska på 3:e advent byta till "jullakanen" jag köpte. Nästa helg ska jag också till Köpenhamn och gå på Tivolis julmarknad, bland annat! Det ser jag mycket fram emot.

I övrigt går tankarna till min bror som fyller år idag! Vi har pratat nyss och han ser fram emot en riktigt god middag som han ska få ikväll. Grattis till dig Niklas!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards