Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Alma - 12 januari 2008 18:21

Jag har länge tänkt att visa upp den fina stegpallen som jag fick av Olofs mormor och som jag har slipat och målat. Den blev klar under hösten men jag glömde av att fota den. Jag är mycket nöjd och den har blivit en trogen vän när jag ska nå upp och som extra sittplats vid besök!

 Stegen går så smidigt att fälla in när man inte använder dem!


Färgburken var liten men resterna räckte ändå till ytterligare 2 projekt klara förra helgen, en fruktlåda och en hylla för värmeljus.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha den till (bara att den var synd att kasta och skulle bli tjusig med färg) men för tillfället får den hålla en bunt av Olofs fisketidningar - han har många!

Hyllan med ljus ger vardagsrummet lite mer djup plus att det är bra med en ljuskälla bredvid TVn när man släcker ned för filmkvällar.


Appropå film visar de äntligen en film jag vill se på Saga - Försoningen med Keira Knightley. Saga är Sveriges äldsta biograf som fortfarande är öppen och visar film. Jag skäms att jag inte varit där ännu, efter över 1 år i Kalmar, jag som är ett stort fan av kvartersbiografer... Får bli nästa helg dock.

Ha en trevlig kväll!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards