Alla inlägg den 30 mars 2007

Av Alma - 30 mars 2007 22:48

Jag börjar nu lära mig hur det fungerar här , med bilder och så! Jag är lite långsam på teknik och glömmer fort och min käre Olof brukar lära mig men jag är glömsk! Nu är han inte ens här, jag klarar mig själv, och det känns mycket bra! Han åkte till Vättern på fisketur...

Här i Kalmar är våren påtaglig nu! Krokusar överallt, ballerinaskor på tjejernas fötter (på mina också), gatorna är sopade (jag såg en inlinesåkare). Idag var det 13 grader och en koltrast började sjunga i skymningen!

Jag hade dagen till ära på mig min klänning från mormor med namn på huvudstäder tryckta kors och tvärs. Den har ljus botten och känns somrig och lätt. Tyvärr har Olof med sig kameran, jag tänkte istället bjuda på en inspirerande bild från The Sartorialist. Hon ser väldigt cool ut i sin hatt och färgmatchningen är fin!

Av Alma - 30 mars 2007 20:01

..till det som ska bli min blogg. Jag har inte någon väl definierad tanke bakom detta att starta en blogg. Jag har en hel del fritid, som arbetssökande, och eftersom jag pysslar en hel del är det roligt med ett forum där familj och vänner (och främlingar som ramlar in hit) kan se mina alster. Förhoppningsvis kommer det att bli en inspirerande blandning av handarbete, mode, recept, film- och boktips, ja, allt som är Alma och det som jag tycker är roligt. När jag nu beskriver det så här så låter det mäkta ambitiöst... vi får se vart det leder. Jag hoppas jag lär mig något och har lite roligt dessutom!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards