Alla inlägg den 13 november 2007

Av Alma - 13 november 2007 21:35

Igår hade jag en helvetesdag verkligen. Allting krånglade, maskiner, datorer, excelblad... Jag kom inte från jobbet förrän strax innan 18 och syjuntan börjar ju kl 17! Men när jag väl kom till Kullzenska caféet, och de beredde plats åt mig i soffan, sjönk jag ned med en kopp te och en tigernougat-muffin och slappnade av :)

Det är så trevligt att sitta och handarbeta några tillsammans, jag känner egentligen inte tjejerna speciellt väl men vi pratar om lite allt möjligt och det är väldigt energigivande. Vi bestämde att ha en särskild julpysselkväll och jag lyckades erbjuda att vi skulle vara hemma hos mig! Det blir dock inte så mycket merarbete, jag ska köpa lite av materialet och låna ett bord (och alla får väl anlända med en stol och en soppskål+sked, haha) av grannen. En tjej ska göra en god soppa och en annan köper annat material. Det blir nog en mysig kväll! Fortsättning följer!

Av Alma - 13 november 2007 20:43

Jag har nu prövat den miljövänliga menskoppen Mooncup jag skrev om för 3 månader sedan. Jag ville verkligen utvärdera den ordentligt innan jag ger en recension för att ha upplevt olika situationer med den.

Jag tycker att den är helt otroligt bra! Man slipper kladd, torrhet från tamponger och svettigt från bindor.

Den känns inte alls och när man har lärt sig hur man ska sätta den (väldigt långt ned i motsats till tamponger) och hur man tar ut den så är det hur smidigt som helst. I helgen åkte jag till Stockholm och det var sådan frihet att inte behöva tänka på mensen alls på buss-toan!

Rekommenderas verkligen!! Beställ från www.amandasintima.se



Ovido - Quiz & Flashcards