Alla inlägg den 3 november 2007

Av Alma - 3 november 2007 22:24

Det var nu flera veckor sedan vi såg den här filmen och jag glömde av att tipsa om den.

Det är Tarantinos nya film, direkt influerad av 70tals roadchase-movies med bilar och lättklädda kaxiga kvinnor. Det blir en lustig känsla av att befinna sig i dåtid och nutid samtidigt med 70-tals miljöer och bilar och kläder och modern teknik och referenser. "Stuntman Mike" är just stuntman, dock en avdankad sådan med en ny sysselsättning som mycket obehaglig stalker och mördare av läckra och frigjorda kvinnor. Som Tarantino gör så är filmen naturligtvis både grym och brutal (jag älskar Pulp Fiction och Jackie Brown men hade faktiskt problem med Kill- Billarna) men har såklart ett välgjort manus, cool dialog, musik och mycket girlpower!! En skön film att se med ett kompisgäng och några öl.

Av Alma - 3 november 2007 21:52

... men jag är lika glad för det (nästan) för det har varit strålande sol och blåsigt, en härlig höstdag. Det var väldigt mysigt att krypa upp i vår nya läshörna med kaffe och choklad-cookie, tända ljus och höstnumret av DV-mode efter att ha varit ute i blåsten.


Efter det har jag käkat middag och ska nog fortsätta pyssla lite. Det är inget på TV som lockar så den får vara av ikväll. Jag har massor av kanonbra musik, jag behöver ingen TV...


Dagens låt: Miracle med Foo Fighters

Dagens outfit: Grå klänning, lila spetsstrumpbyxor + Utomhus: höga snörstövlar, jeansjacka och en STOR svart ullsjal med broderier i grönt och senapsgult och franskant... Halloween-veckan i åtanke så kan jag faktiskt ha sett ut lite som en modern häxa men det bjuder jag på :)

Dagens snack: Nötblandning (paranötter är lustiga men goda)

Dagens pyssel: klippa och klistra dekorationer på anteckningsböcker

Dagens "jag gör det imorgon": tvätta


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards