Direktlänk till inlägg 7 augusti 2007

Tips för tjejer - miljövänligt mensskydd

Av Alma - 7 augusti 2007 21:54

 

Det är nu några månader sen jag först läste om detta, alltså ett mensskydd i medicinskt silikon som återanvänds i upp till 10 år. Jag tänkte genast att jag skulle beställa en för det låter jättebra och miljövänligt men sen föll det ur tankarna...


Mooncup är alltså som en "tampong-kopp" man tömmer och rengör ca 3 ggr om dygnet under mensen. Visst låter det lite bökigt och kanske t o m lite äckligt vid första tanken men jag tror att man lär sig väldigt fort hur det går till! Det kan ju inte vara värre att böka med än tamponger?


Tänk på sopberget av bindor och tamponger som skulle utebli om alla använde detta och tänk också på den personliga ekonomin (man tjänar in kostnaden på mindre än ett år). Jag kan bara anta att den jätteindustri som är Always och Libresse försöker tysta ned detta med alla medel och att det är därför vi inte sett någon marknadsföring om detta ännu i Sverige. I England säljer The Mooncup jättebra.


Läs mer här: http://www.amandasintima.se/varforbattre.html


 
 
Ajni

Ajni

7 augusti 2007 22:13

hahahha, samma för mig, jag läste om det där för många många månader sen. Men har du testat den? Det låter lite äckligt. Hur länge kan man ha en sån inne de första dagarna eftersom att det bara är en kopp som inte absorberar lixom 8) hahahhahahaha

http://kiwi-kid

 
Ingen bild

alma

7 augusti 2007 22:42

Jag har alltså inte testat ännu, ska kolla ekonomin denna månad och nog beställa en. De kostar 300 kr! Hemsidan är väldigt informativ - där finns svar på allt!

 
Niko

Niko

9 augusti 2007 17:54

Hmm... kunde jag skulle jag testa direkt ;) ;P

Ha det bra

http://www.metrobloggen.se/hallbarutveckling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards