Alla inlägg den 29 september 2010

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon underhåller oss länge på kvällarna. De gånger hon somnar lite tidigare så vill jag gärna sätta mig med en kopp te och ett handarbete , inte sitta vid datorn! Jag är också för trött för att formulera mig.

Dessutom så sticker Olof iväg många kvällar för att jobba på sitt projekt. Så vintern kommer bli tuff för oss och blogga är inte något som ligger högst upp på min lista. Hinner jag så hinner jag och har jag något att dela med mig av så kan jag ju försöka. Alltså så stänger jag inte ned här riktigt ännu...

Kanske att Iris magiskt börjar sova hela nätter och att energin bara rusar tillbaka till mig.... håll tummarna för det :)

Av Alma - 29 september 2010 22:11

En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:

  

Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha det så! Modellen är välsittande och verkar kunna växa med henne en lång tid framåt!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards