Alla inlägg under april 2009

Av Alma - 9 april 2009 12:28

Idag har jag överraskat mina arbetskamrater med ett Stort påskägg fyllt med godis! Var i affären igår och fick ett infall. Det blev populärt och många glada miner!

Vad som slår mig som märkligt (på ett helt annat tema) är att dessa tomma kalorier som är lösviktsgodis är billigare än någon annan råvara under storhelgerna, och nästan annars också. Det är billigare än lök, potatis och ris...

Det finns inte tid att filosofera över det nu. jag har ett par timmar kvar här på jobbet. Vi har en lugn dag dock och ska syssla lite med att rensa i vårt förråd i källaren. Ska nog gå hem en halvtimme tidigare också! Sen går tåget kl 17 - hurra.

Vi hörs!

Av Alma - 8 april 2009 15:27

Det har regnat hela dagen idag på det där enerverande långsamma sättet, utan uppehåll, som man blir dyblöt av. MEN!! Precis nu när jag är på gång att cykla hem så har det slutat och blivit ljusare.

Ibland är man så tacksam för det lilla...

Dessutom så är det Skärtorsdag imorgon vilket innebär att jag får sätta mig på tåget till Skåne för att fira påsk där med mamma och syskon bl a.

Ska få tid att blogga lite mer också hoppas jag - har varit dåligt med det på sista tiden. Jaja! Jag ska kanske inte lova för mycket ;)

Av Alma - 3 april 2009 14:18

Det är vår, det är sol och mer än 10 grader varmt! Underbart!

Jag ska smita från jobbet snart, det har varit väldigt lungt idag så jag kan flexa ut en stund tidigare.

Ska ta och orka gå en runda på stan. Behöver lite basinköp som strumpbyxor, bh och annat som är lite jobbigt att köpa...

Kanske blir en glass på en bänk också :)

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards